Водіння в ожеледь

Заморозки, сніг і перша ожеледь миттєво перетворюються на стихійне лихо. Хтось не «перевзувся», хтось не розрахував, і ось уже на дорозі стоїть кілометрова пробка, виникають аварії та ДТП. Звичайно, винуватці — чиновники міста, котрі не встигли насипати піску та відправити трактора згортати сніг, але погодьтеся, водії теж «не святі» і не завжди встигають згадати про те, що водіння в ожеледь потребує особливої уваги та зусиль. Потрібно готуватися водієві і готувати свій автомобіль. Розберемо усе по черзі.

Підготовка автомобіля до водіння в ожеледь

Найголовніший чинник підготовки авто — якісна зимова гума, і не в гаражі або в магазині, а на колесах вашої машини. Є три типи зимових покришок:

Нешипована зимова гума, розрахована на сніг, багно, та мокрі покриття. Підходить на більшість випадків, але не дуже гарно поводить себе на льоду.

Шипована гума — більшість водіїв погоджуються, що саме такі покришки найкраще показують себе під час водіння в ожеледь.

Всесезонні покришки — розраховані на малосніжні, слякотні європейські зими, однаково погано підходять для криги і снігу на морозі.

Підбирати покришки радимо виходячи з погодних умов вашої місцевості, але для водіння в ожеледь — шипи.

Водіння в ожеледь на авто з переднім і заднім приводами має кілька відмінностей.

Автомобілі з заднім приводом гірше долають замети, ніж машини з переднім — це дуже поширена думка, але краще сказати, що тут справа у майстерності водія а не в колесах.

Основні принципи водіння в ожеледь

Є кілька важливих моментів, які корисно буде знати початківцям, щоб не потрапити у халепу на дорозі:

Швидкість і їзда в ожеледь

Є думка, що на крижаній дорозі краще тримати швидкість, при якій можна керувати машиною без ризику. Вважаю, що це вірно, але ще краще, якщо швидкість буде на 5 км./год. нижчою.Головне при водінні в ожеледь — не гальмувати різко і не робити швидких маневрів, від цього автомобіль може занести, закрутити і кинути на узбіччя. Краще поступово скидати швидкість і гальмувати короткими рухами, не вдавлюючи педаль до кінця.

Якщо у вас автомобіль з антиблокувальною системою (АБС) — трохи краще, але не треба на неї повністю розраховувати, із тих авто, що стоять узимку біля шляху у заметах немало з АБС.

Усі маневри на дорозі рекомендуємо виконувати повільніше, ніж звичайно, поворот керма повинен бути набагато меншим, усі рухи треба робити максимально плавно. В іншому випадку на вас чекає замет.

Контроль дистанції — особливо важливий для міського водіння в ожеледь. На кризі гальмівний шлях зростає в 4-5 разів. Краще забути про швидку їзду по дорозі до весни і пам’ятати прислів’я «тихіше їдеш — далі будеш»!

Наші контакти

Відправити повідомлення